Feis

Bydlení není žádná výsada, spíše je to potřeba, ba přímo nutnost. Jen ten, kdo má kde bydlet, může plnohodnotně žít. Ale kde vzít peníze na koupi nemovitosti?

Online

Jakými způsoby se propagují dezinformace


Internet je něčím, co dnes používá prakticky každý z nás denně, ať už k hledání informací, komunikaci nebo některé z mnoha dalších věcí. Ovšem, jak už to tak bývá, máme zde i určité věci, se kterými je nutné počítat. A jednou z nich je, že někteří lidé se jej budou snažit využít ke svým vlastním cílům a prospěchu.

 

Jedním z největších problémů, se kterými se na internetu můžeme dnes setkat, jsou bezesporu dezinformace. V podstatě se jedná o lži, které jsou dále šířeny těmi, kdo jim věří. Jejich cílem je nejčastěji ovlivňování veřejného mínění a s tím související snaha ovlivnit například volby, nebo prosté rozdělení společnosti a odvedení pozornosti od skutečně závažných problémů. Problémem zde je, že se tyto dezinformace šíří mnoha nejrůznějšími způsoby. Je tedy dobré znát ty nejčastější.

 

internet není tak bezpečný

 

Jednou z nich jsou samozřejmě příspěvky na sociálních sítích, především Facebooku. Zde existují dokonce specializované skupiny, které se tímto zabývají. Mnohdy začínají zcela nevinně, například příspěvky o přírodě nebo jiných tématech, které přitáhnou mnoho sledujících. Tím si získá i jejich důvěru. Postupně pak začne být čím dál více příspěvků dezinformačních, až jsou to nakonec všichni.

 

s dezinformacemi je těžké bojovat

 

Dále jsou to nejrůznější řetězové e-maily. Ty se šíří velmi často mezi seniory, a na rozdíl od příspěvků na sociálních sítích není snadné je zachytit. Jen málokdo je dá veřejně, a pokud ano, pak jen ve skutečně výjimečných případech. Navíc jim lidé snadněji věří, jelikož jsou jim poslány někým, koho považují za důvěryhodného.

 

V neposlední řadě jsou využívána i nejrůznější videa, například na YouTube či jiných podobných platformách. Ty mají leckdy formu rozhovorů, které působí seriózně a profesionálně. Tím samozřejmě také vzbuzují důvěru sledujících, kteří pak jejich obsahu snadněji uvěří. A to je tím hlavním problémem – zařídit, aby lidé těmto věcem věřili. Bohužel se ukazuje, že tato taktika funguje.