Rezervace – dnešní doba versus dříve
Dnešní doba obsahuje velmi velké pokroky prakticky ve všech oblastech, a to my vůbec nemusíme ani zaregistrovat, prostě nám to ani nedojde a jedná se o pokrok. I tím, že byl covid, jsme se naučili téměř všichni všechno dělat přes internet. Hodně věcí nebylo možné provést osobně, protože se každý bál o své zdraví, hlavně doktoři, kteří by pak nemoc mohli rozšířit na své pacienty dál. Proto se vše dělalo přes internet.
Navíc to došlo i do takové podoby, kdy se muselo platit i kartou, a proto od té doby hodně lidí začalo věci objednávat přes různé e-shopy, protože v té době byly kamenné prodejny zavřené přes vládu (jinak by byly asi otevřené), protože by se tam mohl šířit covid výrazně rychleji (údajně), lidé tak museli nakupovat online, nic jiného jim nezbylo. A to jim zůstalo, dá se říci, doteď. Navíc se také mnohem víc začalo platit kartou, protože se lidem platba kartou doporučovala, a tak jí raději platí dodnes. Málokdo má u sebe hotovost, když se zeptáte. Je to mnohem lepší způsob, navíc čísla jsou něco jiného než mít hmotné peníze v peněžence. Zdá se to také celkem nekonečné, což se lidem líbí.
V dnešní době se ale také změnila ještě jedna věc. A to je rezervační systém. Lidé se musí v mnoha případech rezervovat i tam, kde do covidu nemuseli, například k lékaři, kde v době před covidem stačilo jen přijít a byli jste ošetřeni. Navíc se mnohdy za rezervace i platí, což dříve nebylo. Prakticky skoro všichni si vytvořili rezervační systémy, kde nemusíte ani například do dané ordinace volat, stačí opravdu jen kliknout, vyplnit formulář a potvrdit rezervaci. Dříve se nic nerezervovalo, maximálně člověk raději zavolal. Nyní mají rezervaci skoro všichni a musíte se mnohdy objednat pouze takto, třeba to telefonicky ani nelze. Je to ale výhoda pro ty lidi, kteří mají problém si objednat schůzku a bojí se mluvit. Jen si otevřou pár stránek, udělají pár kliků a mají rezervaci hotovu. Je to ale nevýhoda pro staré lidi, kteří třeba s počítačem moc neumí.